REACTIES Auteur Bericht geplaatst

Tossa de Mar / Ervaring met tent vakantie?

Ervaring met tent vakantie?

Gast
01-02-2012 18:05:42
Ik wil graag weten hoe het is om je vakantie te vieren in een tent. Zelf ben ik altijd met de hotelreizen meegeweest van Estivant. De vakantie naar Tossa de mar spreekt mij wel aan maar wat mij tegenhoud is het slapen in een tent.

Vooral de gehorigheid en het feit dat je naar een sanitairgebouw moet lopen voor elk wc bezoekje staat mij wat tegen. Heeft er iemand ervaring met dit soort vakanties?

Re: Ervaring met tent vakantie?

marlies
01-02-2012 19:35:48
Hallo Gast,

Ik denk dat het moeilijk is om je hierin van advies te voorzien, omdat het natuurlijk voor eenieder verschilt wat hij/zij prettig vindt, maar misschien helpt mijn enthiousiasme voor kamperen je een beetje om de voordelen in te zien.

Met de huidige kampeermogelijkheden (een tent waar je in kan staan, verlichting, stoelen, kasten, spiegels en bedden) is een tent zeker niet ongemakkelijk. Ik zelf houd van het buiten zijn en een voordeel t.o.v. een hotel vind ik dat je gemakkelijker in contact met anderen mensen komt. Bovendien voelt het vrijer in een tent dan in een hotelkamer. Nadeel is inderdaad de gehorigheid, maar oordoppen helpen en meestal gelden er wel rust tijden op de campings. Bovendien kan je in een hotelkamer ook last hebben van geluidsoverlast (bijvoorbeeld al door de airco). Het sanitair op een sterren camping is vaak erg schoon en luxe te noemen. Het is weliswaar onhandig om met naar de wc gaan, maar tegenwoordig hebben ze daar wel gewoon wc rollen hangen dus dat scheelt alweer iets. Overdag heb ik daar niet eens zo last van dat je heen en weer moet lopen, maar 's nachts of 's ochtends vroeg is het inderdaad niet zo'n pretje. Overigens als je dat echt bezwaarlijk vind kun je altijd een emmer overwegen ....

Misschien helpt dit je ....
Grtz marlies.

Esmee
01-02-2012 20:51:43
Hey "gast",

ik heb geen ervaring met single reizen in een tent.
Maaar,het schijnt een grote tent te zijn dus dat scheelt weer.
Lijkt mij wel leuk,luxe kamperen om dat uit te proberen.
Koelkastje in tent,dus 's middag of 's avonds met een paar mensen een borrel drinken voor je tent lijkt me erg gezellig!!
Nogmaals,ik ook nooit gedaan,alleen hotel maar ik wil het nu wel eens proberen dus ik heb geboekt!
Tsja, naar sanitairgebouw lopen is niet mijn hobby maar als je het niet probeert weet je het ook niet.
Ben benieuwd wat je gaat doen.
Succes met het maken van je keuze!

Groetjes,Esmee

Marije
17-02-2012 12:19:41
Ik ben in 2011 op de camping in Tossa geweest. Een groot deel van de tenten is vrij ruim en met eigen koelkast en tafel en stoelen etc. En heerlijk in de schaduw.
Op deze camping moet je wel veel trappen op naar het (relatief schone) toiletgebouw. Geluidsoverlast viel in september erg mee. Wel waren er veel mieren en muggen. Maar we konden elke dag heerlijk buiten eten en je maakt sneller contact met de reisgenoten dan in een hotel.

Esmee
17-02-2012 13:16:11
Hey Marije,

jij bent er dus vorig jaar geweest?
Klopt het echt dat je eigen koelkastje hebt waar je je drankies in kan zetten?
Wat deden jullie nadat jullie uit eten waren geweest?
Elke avond stappen of ook gezellig voor je tent zitten met een borrel?
Ik heb dus geboekt voor september,koelt het 's avonds erg af of valt het mee?
Of toch maar vestjes met lange mouwen meenemen?
Als je wilt,zou je dan je emailadres willen geven zodat ik je nog ff een paar vraagjes kan stellen?

Groetjes,Esmee

marlies
17-02-2012 20:33:03
Hey,

Ik ben net als esmee ook wel benieuwd naar de ervaringen? Wat hebben jullie zoal gedaan daar? Qua temparatuur ken ik het gebied wel, ben vorig jaar aan de andere kant van Barcelona geweest (eronder dus) en het kan 's avonds wel afkoelen, maar het wordt niet ijskoud. Ik was er zelfs in oktober dus in september zal het wel meevallen denk ik. Waar ik ook wel benieuwd naar ben of er al meer mensen geboekt hebben voor september?

Grtz Marlies.

• 2012 Estivant ©