REACTIES Auteur Bericht geplaatst

Bitez / estivant hotel Bitez

estivant hotel Bitez

gast
12-01-2012 16:57:41
Ben hier nu 3x geweest en het is vooral een gezellig hotel.
De kamers zijn echt basic. Heb 3 verschillende gehad en bij de ene heb je een waterballet tot in je kamer als je de douche uit komt, bij de andere heb je 1 of 2 krakamikkige stoelen op je terrasje en bij weer een andere kamer een superklein spiegeltje met een plankje en een fohn die bijna gaat ontploffen als je hem gebruikt. Ieder jaar vervangen ze wel iets, bijv. de voordeuren, een verfje hier en daar en de matjes op de lig bedden. Ik hoop dat ze de ligbedden ook gaan vervangen, lang niet iedereen kan meer liggen door scheuren in de schanieren.
Al met al moet dit hotel nog eens grondig nagekeken, maarja is en blijft Turkije

Re: estivant hotel Bitez

PK
13-01-2012 21:24:44
In 2010 was ik in september en toen merkte je inderdaad dat er alle spullen al een heel seizoen gebruikt waren.
In 2011 was ik er in juni en toen waren veel dingen zo goed als nieuw, o.a. de bedjes a/h zwembad (en a/h strand), de dekens, de muren en plafonds opnieuw geschilderd etc

Verder is het idd basic, maar ach, je bent toch vrijwel alleen in de kamer om te slapen en douchen?!

Tip: Neem zelf handdoeken en fohn mee

gast
18-01-2012 12:06:31
Hotel is echt heel eenvoudig. Classificatie 1 ster, maar door gezelligheid en kleinschaligheid neem je er genoegen mee. Eten is zeer minimaal en je moet eten wat de pot schaft. Geen keuze en kleine porties. Ontbijt steeds zelfde turks brood, nooit eens broodjes wat je wel verwacht in een hotel of op vakantie. Kamers totaal geen luxe, en je moet niet vies zijn van schimmel in de douches of schrikken van een handdoekrek of gordijnrail dat naar beneden valt.

KvB
14-02-2012 12:37:15
Afgelopen jaar heb ik ook kennis gemaakt met het hotel. De plaatjes zijn mooi en eerlijk gezegd is de sfeer helemaal zoals op de foto's. De binnenplaats is echt heel mooi met het zwembad erbij. Je kunt lekker in de schaduw onder de boom zitten. Het zwembad is echt heerlijk.

De kamer vond ik erg gehorig. Je hoorde aan alle kanten mensen lopen, douchen en naar de wc gaan. Ook het bed was niet erg comfortabel. Ik heb geprobeerd om er een matje op te leggen van de ligbedden van het zwembad, maar daarvan werd het niet beter. Ik had een kamer op de benedenverdieping en die was wel erg ruim. Ik heb ook een hele stroom mieren op bezoek gehad op mijn kamer, omdat er een tas met nog wat koekjes erin op de grond stond... Maar dat werd gelukkig snel opgelost. En als je airco neemt, dan mag je die 's nachts niet aan laten staan vanwege dat je dan snel verkouden kunt worden. Je moet dus even voor je gaat slapen je kamer koelen (dus op tijd 'thuis' zijn), anders kan het erg warm zijn.

Verder moet je er rekening mee houden dat je voldoende scheermesjes meeneemt, want door het water (zout/ chloor) roesten die echt binnen een paar dagen weg.

Het ontbijt en het avondeten stellen inderdaad niet zoveel voor. Vooral het ontbijt is iedere dag precies hetzelfde. Behalve dat je dan iedere dag een ander soort eitje kunt nemen.

Gast2
14-02-2012 17:14:09
Ik ben al een aantal keren in dit hotel geweest en ik vond het ontbijt prima. Elke dag turks brood is voor mij geen enkel probleem, je kan het aanvullen met musli, yoghurt en fruit erbij. Als je echt elke dag wat anders wilt dan moet je maar naar het Hilton gaan ofzo. Ik heb nog nooit in een hotel gezeten waar ik elke dag iets totaal anders als ontbijt had hoor! Typisch hollandse kieskeurigheid.

Diner was ook prima, idd geen keuze menu maar als je iets niet luste of vegetarisch eet dan kun je dit altijd aangeven bij de reisleiding en word daar rekening meegehouden. Afgelopen jaar was het als voorgerecht soep, saladebar, diner, toetje en heerlijk gegeten!

Kamers: in mijn eigen badkamer heb ik meer schimmel gezien (en ga dat binnenkort maar even aanpakken :)) gehorig, valt wel mee, in iedere kamer maar 1 persoon. Natuurlijk is het wel fijn als de mensen die buiten zitten tot diep in de nacht wat rustiger aan doen als er al mensen op bed liggen. Ik heb in hotels geslapen waar het dag en nacht feest was en constant wisseling van vertrekkende en aankomende gasten. Dan is dit estivant hotel een verademing hoor. Ik zou willen dat Estivant deze opzet ook in meer landen had!

Wat ik wel vervelend vind, maar ik hou er niet zo van zijn de aanlopende katten. Huiskat Hazal zou inmiddels verhuisd zijn naar een nieuw baasje maar dat gebedel van die kat... ze zal het wel aangevoeld hebben dat ik niet van de katten ben...

Dus wil je zeer luxe ga naar het Hilton en anders probeer het hotel zelf eens uit!

Natasha
14-02-2012 22:10:55
Ik ben het helemaal eens met gast2, verleden jaar een prima vakantie gehad. Alles was netjes, heb geen schimmel gezien in de badkamer. Beneden kamer was zeer ruim voor 1 persoon. Ontbijt prima heb niets gemist en het avondeten was prima. Ten minste warm en niet gaar gekookt zoals in de grote hotels. Eten waar je niet ziek van wordt omdat het niet al een aantal uur van te voren is gemaakt en te koud staat. En als er zoveel mis is waarom ga je dan toch meerdere keren hier naar toe????????????

Eelco
15-02-2012 08:47:52
Vorig jaar voor het eerst in bitez geweest met estivant en is me prima bevallen!
Het eten was prima verzorgd en elke dag vers!
De kamers zijn dan wellicht basic, maar ik had een goed bed en een goeie douche! Meer heb je toch niet nodig aangezien je de meeste tijd buiten je kamer bevindt!

Absoluut een aanrader deze reis!!!

hester
16-02-2012 20:21:18
leuk hotel, maar verwacht inderdaad geen 4 0f 5 sterren luxe. Omdat het zo gemoedelijk is zou je verwachten dat je je blikje drinken, zakje nootjes of rol biscuits uit de lokale mini market wel op je zwembad bedje mag op peuzelen. Datmag dus niet.
Je kan alleen een zakje chips kopen achter de bar en uiteraard drinken. Het is zelf bediening in lires
Op het strand kan je een keuze maken, gratis liggen en bediend worden of aan de minder toeristische kant liggen en zelf wat kopen

• 2012 Estivant ©